شرکت Samsung Display به زودی شیشه فوق باریک UTG را برای استفاده گوگل به این شرکت عرضه خواهد کرد. تا به امروز شرکت Samsung Display شیشه UTG را فقط برای استفاده در وسایل و تجهیزات الکترونیکی برند سامسونگ عرضه می کرد و اکنون گوگل نیز از این فناوری جدید و کاربردی بهره مند خواهد شد!

گوگل ممکن است از یکی از بهترین ویژگی های گوشی Galaxy Z Fold 2 در گوشی تا شوی پیکسل خود استفاده کند!

شرکت Samsung Display به صورت رسمی اعلام کرده است که قصد دارد تا UTG را به شرکت های دیگر بفروشد و به آنها در زمینه تولید گوشی های هوشمند تا شو (foldable) کمک کند. در همین راستا این شرکت اعلام کرده که به زودی UTG را در اختیار گوگل و چند شرکت دیگر قرار خواهد داد. مطابق با اخبار منتشر شده این اتفاق در نیمه دوم سال 2021 رخ خواهد داد. در فوریه سال گذشته (بهمن 1398) بود که سامسونگ شیشه فوق باریک خود را با انعطاف پذیری و استحکام فوق العاده بالاتری نسبت به کاورهای پلی آمید رایج راهی بازار کرد. از آن زمان به بعد این شیشه منعطف در ساخت گوشی های تا شوی سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته است.

گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip اولین گوشی بود که در آن از UTG به عنوان کاور داخلی صفحه نمایش استفاده شد. پس از آن سامسونگ از این شیشه در گوشی Galaxy Z Fold 2 (که یکی از بهترین گوشی های تاشوی موجود در بازار به شمار می آید) نیز استفاده کرده است.

با وجود این که هنوز اخبار رسمی و دقیقی در رابطه با گوشی تا شوی پیکسل جدید گوگل منتشر نشده، اما به نظر می رسد که گوگل UTG را برای استفاده در همین گوشی موبایل خریداری کرده است! به این ترتیب به زودی شاهد یک گوشی پیکسل خواهیم بود که در صفحه نمایش OLED آن از کاور ساخت Samsung Display استفاده شده است. این موضوع می تواند برای علاقه مندان به گوشی های تا شو یک خبر هیجان انگیز باشد و این کاربران بتوانند از تلفیق تکنولوژی های دو غول دنیای تکنولوژی (سامسونگ و گوگل) به صورت هم زمان بهره ببرند. شیشه UTG یکی از بهترین ویژگی های گوشی Galaxy Z Fold 2 به شمار می آید که باعث تا شدن صفحه نمایش آن به شکلی کاملاً روان و سریع می شود. به طوری که انگار در میان صفحه نمایش این گوشی از لولا استفاده شده و کاربر در حال باز و بسته کردن درب کاور گوشی است! حال گوگل نیز از این فناوری بهره مند خواهد شد و گوشی تا شوی پیکسل آن عملکردی مشابه با Galaxy Z Fold 2 از خود نشان خواهد داد. البته ممکن است گوگل این فناوری را با روش های ابتکاری خود ادغام کرده و از آن به صورت جدیدی بهره ببرد!

به احتمال بسیار زیاد گوگل از گوشی تا شوی جدید خود در ماه پاییز و هم زمان با گوشی های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو رونمایی خواهد کرد. هنوز هیچ گونه اطلاعاتی در رابطه با مشخصات سخت افزاری و طراحی ظاهری این گوشی منتشر نشده و کاربران باید تا زمان عرضه آن منتظر بمانند.

منبع: androidcentral